September 1, 2016

May 1, 2013

Please reload

Recent Posts

בדרך לגן

September 1, 2016

1/2
Please reload

Featured Posts

בדרך לגן

September 1, 2016

 

הנה הם באים... ימים של שקט.

נהנתי מאד בחברת הבנות האהובות שלי בחופשה. זאת הפעם הראשונה שהחלטתי, כחודשיים לפני, שכשיגיע הרגע והקטנה תצא לחופשה, אזכור שהמטרה המרכזית - היא ליהנות איתן ובחברתן. איחלתי לנו "חופשה מדהימה" ורשמתי על דף. ניטרלתי כל אפשרות להסחות דעת שקשורות לצרכים ולרצונות שלי בלבד. זה היה מאתגר לעיתים, בעיקר ברגעים שבהם שכחתי את המטרה.

והנה מגיע השקט ושוב הצורך עולה, הקול הפנימי קורא לי לשוב ולכתוב ובדרך לגן שתי חברות אהובות, מספרות לי את סיפורן ויש לי מה להגיד, לכל ההולכים בדרך, שנתקלנו, נתקלים ויתקלו. (כי זאת הדרך ללמוד)

המעבר לכיתה ב', או כל מעבר שלכאורה היה אמור להיות מעבר חלק, כלומר ציפינו שיהיה כזה.

וגילינו ביום הראשון שהכל משתבש או שבעצם לא צפינו את הקושי ולא היינו מוכנים לקראתו:

החליפו מורה, החליפו כיתה, חברה טובה עברה מקום, התיק שבחרנו לא נוח ובקיצור חשבנו שיהיה כמו שהיה וגילינו שינוי, הילד מגיב בחוזקה: בכי, קושי להרדם, חוסר רצון להגיע לגן או לכיתה.

מה עושים?

  1. להירגע. להבין שזאת הדרך ללמוד ולזכור את נושא ה"מעבר החלק לכאורה" לפעם הבאה ולהתכונן אליו. לכתוב על דף כחודשיים מראש מה צפוי להיות ומה עלול להיות. לברך על המעבר ולקבל את  כל האפשרויות כטובות. אפשר לכתוב על דף מה הדברים הטובים שיכולים לצמוח ממשהו לא צפוי. (זה זמן טוב להתכונן למעבר של אחרי החגים )

  2. בזמנים שבהם צפויים מעברים רצוי להוריד מעצמנו עומסים לא הכרחיים בעבודה. לדחות לזמן אחר פרזנטציה או נסיעה או כל דבר שעלול לגרום לנו עומס אישי גדול מידי, הלחץ הזה זה יקרין  בוודאות על היכולת שלנו להתמודד עם הקושי של הילד.

  3. לארגן זמן לבד עם הילד. למשל: לקום מוקדם ולשלוח את האחים קצת יותר מוקדם למסגרת הלימודית ולהישאר כחצי שעה נוספת רק איתו. או שעה אחת לבד אחר הצהרים וכד'.

  4. לשדר לילד " הכל בסדר"  "אני סומך עליך שתסתדר" . להכיל את כל מה שיוצא מהילד עד לשלב שנוצרת רגיעה קלה ואפשר כבר לחבק ולגעת. להבין שזאת בסך הכל הדרך שלו לספר לכם מה עובר עליו מבפנים. אני מפרשת את זה כאי יכולת של המערכת החושית לקלוט את כל הגירויים שהציפו אותה, זה הכל.

  5. ולכן, כל גירוי שאינו הכרחי מומלץ לדחות עד לשלב שהמערכת תחזור לרגיעה. למשל: לשלב חוגים כשבוע, שבועיים אחרי תחילת השנה ובמקרים מסויימים רק אחרי החגים.

  6. סוג של "ריסטארט" למערכת באמצעות מגעים עמוקים לפני השינה או אפילו 3 פעמים ביום. לשלב חיזוקים חיוביים ולחישות מעצימות.

  7. רצוי לחזור ולעשות מספר דברים שעשינו יחד בחופשה כדי ליצור הדרגתיות. כדאי לבחור בדברים רגועים יחסית.

  8. לנצל את סופ"הש לרגיעה. יתאים בילוי אינטימי עם המשפחה הגרעינית. רצוי בסביבות הבית ולא בנסיעות.

 בהצלחה בדרך ושנת לימודים מוצלחת

 באהבה

 

 

 

יעל

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

להתייעצות חינמית על התפתחות תינוקך, התקשרי או מלאי פרטים:

050-6390190

ניווט באתר